Real Endurance Fuel, Not Sugar!

 Guaranteed Since 1987

garancia-pecset

Ikonok egyben

Aludj jól és légy kirobbanó formában!

Written by Hammer Nutrition Hungary
Rate this item
(0 votes)

Hogy miért teljesítesz jól délelőtt, míg ellenfeled az esti órákban van kirobbanó formában? A kérdésre az alvási szokások adnak választ

Ha a legjobbat akarod magadból kihozni, igazodj a saját belső órádhoz!

Éjszakai bagoly vagy inkább koránkelő típus vagy? Vagy éppen a kettő közt valahol? Egy új tanulmány szerint a természetes ébredésed időpontja nagy hatással lehet arra, hogy mikor vagy képes csúcsteljesítményt hozni. A Current Biology szaklapban megjelent kutatás publikációja rámutat arra, hogy testünk cirkadián ciklusa akár 26%-kal is meghatározhatja a sportolói teljesítményünket a nap folyamán.

Koránkelők: A legjobban a napközbeni, koradélutáni időpontokban teljesítenek. Az ún. "reggeli pacsirtának” nevezett személyek reggel 7 óra magasságában ébrednek fel maguktól. Ők a teljesítményük optimális szintjét a késődélelőttől koradélutánig terjedő időszakban érik el.

Későnkelők: Számukra az esti megmérettetések a legideálisabbak. A “reggeli pacsirtákkal” ellentétben a “késői baglyok” délelőtt 10 és 11 körül ébrednek fel és nem kerülnek ágyba éjfélig. Ők legjobban az este tartott versenyeken (20 óra körül) tudják kihozni magukból a maximumot.

Aki a két kategória között helyezkedik el: Ők délután a legerősebbek. A tanulmány megmutatta, hogy akik alvási mintázata sem az “éjjeli bagoly”, sem a “reggeli pacsirta” kategóriába nem sorolható, nem meglepően a délutáni (4 óra körüli) versenyeken tudják teljesítményük csúcsát hozni.

Roland Brandstaetter, a Birminghai Egyetem professzora és egyben a kutatás vezetője rámutatott, hogy a sportolók óriási hatással lehetnek a saját teljesítményükre, már csak azzal, ha megfelelő figyelmet fordítják a saját természetes ritmusukra. “Ha már 1%-nyi teljesítménybeli különbség tud dönteni az első és a negyedik hely közt egy olimpián, gondolj bele, mennyit adhat a versenyzésedhez 26 %!”.

Tippek a megfelelően hasznos alvásért:

  1. Tervezz a csendespihenővel! Lefekvés előtt 2-3 órával olyan lazító, feszültségoldó tevékenységeket végezz, mint az olvasás, zenehallgatás, vagy akár vegyél egy meleg fürdőt.
  2. Ne piszkálj bele a rendszerbe: Ne fogyassz idegrendszer-stimuláló anyagokat, koffeint, alkoholt, idegrenszerre ható gyógyszereket 6 órával mielőtt ágyba bújsz.
  3. Próbáld meg a Naphoz igazítani az ébrenlétedet! Amennyiben figyelsz arra, hogy akkor feküdj le, mikor a Nap lemegy és akkor ébredj, mikor kel, megerősítheted a cirkadián ciklusod ritmusát. Ezen felül teremts sötét, csendes helyet az alváshoz!
  4. Amennyiben egy délutáni szunyókáláshoz támadna kedved a két edzés közti időben, szervezd úgy, hogy legalább 90 percet alhass, hisz a mélyalvási ciklus az optimális regeneráció feltétele.

    +1 Bár nem lehetünk melletted, hogy mindig időben lefektessünk, tudunk segíteni abban, hogy megkapd azt a minőségi alvást, ami minden szempontból jótékony hatással van az egészségedre. A Hammer Nutrition REM Caps kapszulái tartalmaznak melatonint, ugyanazt a természetes hormont, mely által a szervezet az alvásciklust szabályozza. Számíts rá, ha növelni akarod alvásod minőségét, serkenteni akarod a növekedési hormon kiválasztódását, és segíteni akarod immunrendszered működését.

Kattints ide és próbáld ki!

Hammer ON!

Read 76 times