Powered by Smartsupp
Sari la conținut

+36 70 426 8841 | support@hammer-nutrition.hu

Hammer Blog

Miért használjuk a Recoverite-ben a szénhidrát:fehérjét 3:1 arányban?

Miért használjuk a Recoverite-ben a szénhidrát:fehérjét 3:1 arányban?

Írta: William Misner, Ph.D.
 

Dr. Bill 1996-tól 2006-os nyugdíjba vonulásáig teljes munkaidőben a Hammer Nutrition kutatási és fejlesztési igazgatójaként dolgozott.  Számos akadémiai és atlétikai teljesítménye között AAMA igazgatósági tanúsítvánnyal rendelkező alternatív gyógyász. Ezeken kívül a "Mit kell ennem? Recept a jó közérzetért" című könyv szerzője.  

Egy kutatás támogatja azt a koncepciót, hogy 4 rész szénhidrátot használjanak 1 rész fehérjéhez - a 120 perc idő alatt - annak érdekében, hogy kívülről eredő módon befolyásolják a sovány izomtömeg növekedését és a glikogén helyreállítását. Röviddel azután, hogy Ivy és Burke, valamint sok más kutató 4: 1 arányt határoztak meg, egy szabadalmaztatott terméket hoztak forgalomba.

Egy másik kutatási cikk arról számol be, hogy amikor idős sportolók erőgyakorlaton vettek részt (súlyzózás), meggyőzően megállapították, hogy abban az esetben, mikor ezek a sportolók heti 3 napot súlyzóztak és 1 rész szénhidrátot fogyasztottak 1 rész fehérjéhez, akkor pozitív eredményt értek el a sovány izomtömeg növekedés terén. Ez a későbbi tanulmány torzítja az előbbi következtetését, amelyben arra a kérdésre hívták fel a figyelmet, hogy a fehérje és a szénhidrát aránya milyen mértékben támogatja legjobban a sovány izomtömeg növekedését és a glikogén helyreállítását.

Másként fogalmazva, a kutatás végérvényesen a 4: 1 arány felé hajlik, de nem zárta ki a 3: 1 vagy 5: 1 arányt, mivel nem tanulmányozták ezt annyira, mint a szabadalmaztatott 4: 1 arányt. Ez azt a véleményt mondattja velem, hogy ami a meggyőző kutatási adatokat illeti, még mindig arra várunk, hogy újabb cikkeket hozzanak nyilvánosságra más arányértékekkel kapcsolatban.

A több mint 3 órán át tartó állóképességi edzés kimeríti az izomglikogént, és valószínűleg kb. 50-60 gramm sovány izomfehérjét, és kb. 500-600 gramm glükogént emészt fel, így ezeket pótolni szükséges. A teljes étrend-helyettesítési arány ekkor legalább 10:1 arányban Szénhidrát:Fehérje. Mivel a glikogén kimerülés során felszabaduló glikogén szintáz enzim rövid ideig, 90–120 percig fejti ki a hatását, de a leghatékonyabban a sportolást követő 30 percben, ezért ez arra késztet minket, hogy a helyettesítő fehérjéket az inzulin-glikogén szintáz vonalon a maximális hatékonysággal pótoljuk.

Abban az esetben, ha megpróbálod pótolni az összes glikogént fehérje fogyasztással két étkezés során (egy órás kihagyással), akkor már az egy étkezéskor bevitt túl sok szénhidrát felesleges zsírsavtartalmat eredményez. A szénhidrátok kis adagra történő csökkentésével inzulin termelődik, és maximális tárolási lehetőséget biztosít a fehérje izomsejtbe juttatásához, amely a sovány izomtömeg újjáépítési folyamatához szükséges..

Az összes 70-90 perces glikogénkészlet lecseréléséhez valójában egy olyan kúrára lenne szükség, amikor 3 napon át gyakran étkezel.

A 3: 1 arányú szénhidrát:fehérje edzés utáni protokoll ésszerű az állóképességű sportoló számára, különösen, ha a sovány izomtömeg helyreállítása a cél.

További 1 rész szénhidrát hozzáadása megnöveli a szénhidrát-komponenst (4: 1-re), és hasznos lehet azoknak a sportolóknak, akiknek nincs szénhidrát által okozott zsírtömegük. A két arány - 3: 1 vagy 4: 1 - közül az alacsonyabb szénhidráttartalmú Recoverite kedvezőbbnek tűnik az állóképességű sportolóknak a sovány izomgyarapodás szempontjából, mint a 4: 1 magasabb szénhidráttartalmú szabadalmaztatott formula. A Recoverite a kényelmed szolgálja. A képlet bármilyen irányú megváltoztatása esetén - a több fehérje, vagy több szénhidrát - a súlygyarapodást és a sovány izomtömeg növekedést szükséges ellenőrizni.

Mivel láttuk azokat a kutatásokat, amelyek pozitív sovány izomtömeg növekedést mutattak ki az idősebb személyeknél 1: 1 arányú Szénhidrát: Fehérje utántöltés következtében, véleményünk az, hogy az alacsonyabb szénhidráttartalmú változat felülmúlja a magasabb szénhidráttartalmú változatot. A fiatalabb sportolóknak, gyakoribb az alapanyagcseréje, ha több szénhidrátkalóriákat fogyasztanak, mint a 35 évesnél idősebbeknek.

Înapoi
Redirecţiona

cometariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a putea fi publicate.

Multumesc pentru abonare!

Această adresă de email este deja înregistrată!

Cumpărați aspectul

Alege dintre variante!

Editați versiunea
Back In Stock Notification
Termeni si Conditii Generale
this is just a warning
Log in