Kérdezd a Hammert! Interjú Brian-nal – Hammer Nutrition CEE
Ugrás a tartalomra

Hammer Blog

Kérdezd a Hammert! Interjú Brian-nal

Kérdezd a Hammert! Interjú Brian-nal

Írta: Brian Frank

Ezt az írást eredetileg az EN97-ben tették közzé, 2015 őszén. 

Brian Frank, a Hammer Nutrition alapítója és tulajdonosa a cégéről, annak termékeiről és a sportolóknak szóló üzemanyag-ellátási tanácsokról beszél a triatlon világban dolgozó kollégájával. Íme egy részlet az interjúból, az egyértelműség kedvéért szerkesztésekkel.

Mi késztetett arra, hogy elindítsd a Hammer Nutritiont, és azt gondoltad volna, hogy ez a vállalkozás így fog növekedni?

- Amikor elkezdtük, soha nem gondoltam volna, hogy ekkora sikert érünk el. Öt-hat alkalmazottat akartam foglalkoztatni, és mindent egyszerűnek gondoltam – valami olyasmit szerettem volna, amivel tudom a számlákat fizetni. Az üzleti életben azonban tovább kell növekedni, különben lemaradsz és bezárhatsz. 1989-ben elértük az üzleti céljaimat, és újakat kellett létrehoznunk.

Hammer kényszerből indult be. Abban az időben az állóképességi sportolók nem tudtak mit kezdeni az energia-, állóképesség- és regenerálódási igényeik kielégítése érdekében.

A szupermarketben kapható sportitalok és fehérjeporok testépítőknek szóltak. Koenzimeket, mikrotápanyagokat és antioxidáns-kiegészítőket használtam az energiaszintem, az állóképességem és a regenerációm elősegítésére, és ez nagyon szokatlan volt a '80-as évek közepén. Ez a tápanyag-kombináció lett a Race Caps, az első termékünk – hivatott semlegesíteni a szabad gyökök tömeges termelődését szervezetünkben, amely a nagy mennyiségű és intenzitású edzés eredménye.

A szabad gyökök aktivitása és az antioxidánsok szerepe akkor még nem volt köztudott, de minden sportoló, aki kipróbálta a Race Caps-ot, tudta, hogy a termék működik.

A közelmúltban a nagy üzletek megkerestek minket, és azt jelezték felénk, hogy szeretnék értékesíteni a termékeinket – a Wal-Mart, a Target, a Whole Foods és az olyan online portálokon, mint az Amazon. Végül is ezek nem mi vagyunk. Egy kis családi vállalkozást működtetünk. Lemondunk emiatt az eladásokról?

Igen. Azonban nem megyek szembe az elveimmel, hogy extra pénzt keressek. Prioritásunk az, hogy támogassuk ügyfeleinket azáltal, hogy szponzoráljuk azokat a rendezvényeket, amelyeken helyi szinten vesznek részt – és támogatjuk az általuk megbízott üzleteket, például a helyi kerékpárboltokat, futóboltokat, triatlont és szabadtéri kiskereskedelmi üzleteket. (A szerkesztők megjegyzik – az online légkör olyan rossz a márkák számára, hogy hatalmas erőfeszítéseket kell tenni – és folyamatosan dolgoznak ezen – azért, hogy a Hammer Nutrition márkát az Amazonon kívül tartsák.)

A Hammer Nutrition a természetes összetevők iránti elkötelezettségéről ismert, ami sok hűséges vásárlót szerzett a cégnek. Sok az olyan táplálkozási vállalat, amelyek eltérő szabványokat alkalmaznak, és cukrot, mesterséges édesítőszereket használnak a rágókban és gumicukorban. Hogyan lehet a csúcson maradni és velük versenyezni?

- Nem tudunk a csúcson maradni, de nem is igazán tekintjük ezeket a cégeket versenytársaknak. Sokkal jobban eltérő terméket kínálunk – nem cukorka termékeket nyújtunk, ami gyakorlatilag az összes többi termékre jellemző a piacon. Megtehetjük ezt, mert nincsenek növekedést és több hasznot követelő befektetőink; csak én vagyok.

Mindennek rajtam kell átfutnia, mielőtt még bármi is történne a termékkel. Nem fogom feláldozni azt, amiről úgy gondolom hogy helyes, csak azért, mert valaki más „új” termékkel jelentkezik. Egészséges ételeket készítünk sportolóknak! Ha valaki cukorkát/cukor alapú termékeket szeretne, egyszerűen nem vagyunk jó választás.

Ha azonban az ügyfelek szilárd élelmiszer-alapot keresnek, mint például a rágók, akkor javasoljuk a Perpetuem Solids-ot. Ez ugyanaz a minimális élelmiszer-koncepció, minden cukor és adalékanyag nélkül – ugyanazok az összetevők, amelyek megtalálhatók a Perpetuem porunkban is. Arra törekszünk, hogy olyan termékeket készítsünk, amelyek kiválóan hatnak a szervezetre, miközben a lehető legjobb ízűek.

Tapasztalatod szerint mi a leggyakoribb hiba, amit a sportolók elkövetnek a táplálkozás terén?

- A legnagyobb hiba, amit az emberek elkövetnek, az az, hogy túl sokat próbálnak tenni. Sok sportoló túl sok táplálékot vesz fel, és az eredmény egy szörnyű verseny. Évtizedek óta láttam, hogy a sportolók kudarcot vallanak azzal, hogy megpróbáltak óránként 300-400 kalóriát vagy még többet elfogyasztani.

Sok sportoló egy órával eszik egy nagy edzés vagy verseny előtt. Edzés vagy verseny elkezdése az étel emésztésének folyamatában nem ideális. Ez idő előtt elégeti a glikogén raktárait, és egyben megakadályozza a hatékony zsíranyagcserét. Úgy kell beállítani az anyagcsere rendszert, hogy a kezdetektől fogva elsődleges energiaforrásként zsírt égessen, és kímélje a glikogénjét. Ehhez edzés/verseny előtt 3 órával be kell fejezni az evést, hogy minden étel megemészthető legyen.

Van egy ügyfelünk, aki most fejezte be és meg is nyerte a Badwater 135-öt versenyt. A legnagyobb változás ebben az évben a kalóriabevitele volt. Az óránkénti kalória fogyasztását 300-ról 200-ra csökkentette. Az eredmény: 7 órás javulás az idejében a tavalyi évhez képest. Ez több mint 20%-os PR csupán az üzemanyag-ellátási terv miatt!

Úgy látom, hogy a Hammer Nutrition tudatosan igyekezett több amatőr sportolót szponzorálni, nem pedig profikat. Igaz ez, és ha igen, miért?

- Mindig is nagy támogatója voltam az alulról szerveződő sportolóknak. Először az 1980-as években kezdtük a nagy profi triatlonosokkal, hogy népszerűsítsük magunkat. Fel kellett hívni őket, és el kellett küldeni nekik valami terméket, habár a triatlon és az állóképességi sportok terén nincs ilyen nagy pro-imádat mentalitás. Természetesen vannak nagyon lenyűgöző profi sportolóink, de nem hiszem, hogy úgy tekintenek rájuk, mint a futball-, baseball- vagy kosárlabda-rajongók a sportáguk csúcsán lévő sportolókra. 

Ügyfeleink tudni akarják, hogy mit csinál az a személy, aki legyőzi őket – vagy egy másik példa, valaki, aki anya vagy apa, akik teljes munkaidőben dolgoznak, és mégis képesek teljesíteni.

Nem megyünk a nagy versenyek után sem, mint például az Ironman. Arra összpontosítunk, hogy támogassuk a B és C eseményeket és helyi közösségeiket – a helyi A versenyeket.  Nem vagyunk a Wal-Martban, a Targetben vagy bármely más nagy üzletláncban, kivéve a REI-t. A helyi kerékpárboltokban, futóboltokban és más helyi sportboltokban vagyunk csak jelen, mert ez a filozófiánk. Céltudatosan szeretnénk nagyobbra nőni, miközben megőrizzük termékeink integritását.

Az állóképességi sportok világa növekszik, és a résztvevők mindig a következő új nagyszerű dolgot keresik, legyen szó felszerelésről, edzésről vagy üzemanyagról. Hogyan tervezi a Hammer a további növekedést, és mit várhatunk a Hammertől a következő években?

- Nem lesz drasztikus változás a táplálkozási termékeinkben. Előfordulhat, hogy új ízek jelennek meg, esetleg új kiegészítők vagy italvariációk. Ugyanazt a mottót fogjuk követni, azaz: „kompromisszummentes termékek”.

Általában két-három új termék után kutatunk egy adott időpontban, de soha nem rohanunk piacra egy új termékkel pusztán azért, hogy megugorjunk egy trendet. Inkább megfelelővé tesszük a terméket, és nem csak egy rakás haszontalan adalékanyagot tartalmazó üzemanyagot hozunk létre. Lehet, hogy pénzt hagyunk az asztalon, de nem fogjuk feláldozni az elveinket a haszonért.

Nem aggódunk amiatt, hogy lépést tartsunk más cégekkel. A legtöbb sportoló, aki kipróbálja termékeinket, szereti őket, és megkapja a kívánt előnyöket. De sok versenyző úgy van programozva, hogy az „új” dolgot akarja, hátha jobb. Átmenetileg elveszíthetünk vásárlókat, de mindig visszatérnek, mert rájönnek, hogy termékünk kiváló, még akkor is, ha nem a legújabb termék a piacon.

Számos termékünk van, és az embereknek segítségre van szükségük, hogy megértsék, melyiket és mikor kell használni céljaik eléréséhez. Szeretnénk, ha a sportolók telefonálnának és kihasználnák ezt a lehetőséget. Beszélni tudnak valakivel, aki ismeri termékeinket és azok előnyeit az egyes rendezvénytípusok esetén, és tudja, hogyan kell megfelelően használni azokat a siker érdekében. Sokan anélkül rendelnek online, hogy valóban tudnák, hogy ez a megfelelő termék-e számukra.  

Hívj minket. Előfordulhat, hogy a teljes táplálkozási terved jobbá válik!  [BDF]

+36304711373 - Hammer CHRIS

Vissza
Előre

Hozzászólás

Kérjük, vedd figyelembe, hogy a megjegyzéseket a közzététel előtt jóvá kell hagyni.

Köszönjük a feliratkozást!

Ez az e-mail cím már regisztrálva van!

Shop the look

Válassz a lehetőségek közül!

Változat szerkesztése
Back In Stock Notification
hozzáadva a kosaradhoz
Általános Szerződési Feltételek
this is just a warning
Bejelentkezés