Powered by Smartsupp
Sari la conținut

+36 70 426 8841 | support@hammer-nutrition.hu

Hammer Blog

A szükséges minimális kalória óránként. Mi az MCPH?

A szükséges minimális kalória óránként. Mi az MCPH?

Írta: Brian Frank

Kedves Hammer rajongók!

Brian Frank most egy nagyon fontos témáról ír.

„Ezt le kell szednem a mellkasomról, mielőtt felrobbanok” – ezzel a régi idézettel kezdem.

36 éve foglalkozom azzal a kérdéssel, hogy óránként hány kalóriát kell elfogyasztani edzés közben, legyen szó 1 órás, 3 órás, 6 órás, 12 órás vagy akár többnapos rendezvényről.

Tipp – A kevesebb a legjobb!

Ez a kérdés sok sportolót nyugtalanít, és sajnos nagyon sok mítosz és félretájékoztatás kering körülötte. A sok kalóriát fogyasztó tömeg, ahogy mi hívjuk őket: a nap szakértői, helytelenül gondolkodnak a szükséges kalóriákról, némelyikük óránként a 400, sőt a 600 kalóriát is fogyaszt! Ez ostobaság!

Talán ez az a mennyiség, amit elégetsz. De ez nem igazán számít. Ennyit közel sem fogyaszthatsz.

Most egy teljesen új generációs kutatásunk van. Néhány megkérdőjelezhető tanulmány óránként 60-90 gramm szénhidrátot javasol, ez az "új" – 60-90 gramm óránként – ajánlott alapmennyiség. De nézzük meg közelebbről ezt a kutatást – A tesztalanyok a maximális teljesítményük 50%-án működnek! Micsoda?

Úgy van. A résztvevők percenkénti 95-ös pulzussal sétálnak, vagy még annyival sem. Mi viszont állandóan ennél sokkal magasabb pulzusszámmal edzünk. Ez elgondolkodtató.

Valószínűleg próbálkoztál már magasabb kalóriabevitellel, és GI-problémád lett, valamint mindenféle egyéb gyomorpanaszod is, amelyek ezzel járnak. Ezért kitaláltuk azt a koncepciót, amely szerint a kevesebb a legjobb az optimális üzemanyag-ellátáshoz, válaszul arra, hogy folyamatosan szenvednek a túlzott kalóriafogyasztástól a sportolók. Szóval van egy kis rendszerem, amit az óránkénti minimális kalóriának nevezek. Ez a MCPH.

Az MCPH az a szám, amelyet tudni szeretnél. Meg akarod határozni az óránkénti minimális kalóriát, amely lehetővé teszi, hogy képességeid és edzettséged határain mozogj, de ne lassulj le, és ne szenvedj a GI-zavarttól vagy egyéb görcs problémáktól. Ez a legtöbb sportoló számára körülbelül két kalóriát jelent testtömegkilónként.

Általában ez lesz az optimális egység, plusz-mínusz néhány.

Tehát közelébe sem ér ez a 240-360 kalóriás őrület, amit mindig hallunk. Ez a magas kalória bevitel az emberi fiziológiának is ellentmond. Tudjuk, hogy az emberi máj percenként körülbelül 1 gramm szénhidrátot képes visszaadni a glikogénnek.

Szóval tessék. Akkor miért próbálod túllépni ezt? És ami még ennél is fontosabb: miért próbálnál ilyen mennyiségű kalóriát lenyomni a torkodon, amikor tekerni, úszni, biciklizni, futni vagy bármi egyebet sportolsz?

Tehát fogadd meg ezt, és fogyassz sokkal kevesebb kalóriát. Jobban leszel, a gyomrod is jobb lesz, és elfelejtheted a sok kalóriadús körüli felhajtást.

Szóval a kevesebb a legjobb. 100-180 kalória óránként. Két kalória testsúlykilónként, és máris csúcsformában leszel.

Hammer On!

Înapoi
Redirecţiona

cometariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a putea fi publicate.

Multumesc pentru abonare!

Această adresă de email este deja înregistrată!

Cumpărați aspectul

Alege dintre variante!

Editați versiunea
Back In Stock Notification
Termeni si Conditii Generale
this is just a warning
Log in