Powered by Smartsupp
Sari la conținut

+36 70 426 8841 | support@hammer-nutrition.hu

Hammer Blog

HAMMER WHEY PROTEIN: A szuperélelmiszer

HAMMER WHEY PROTEIN: A szuperélelmiszer

Steve Born írása
 

Országszerte mindenki igyekszik fitt és egészséges maradni. Amikor a lehető legtöbbet próbálsz edzeni, hogy megőrizd a kondíciódat és javítsd a hangulatod, nem sok olyan üzemanyag van, ami támogatja az edzéseidet és az immunrendszered is. A tejsavófehérje azonban számos előnnyel jár, amelyek segítenek abban hogy erős maradj, miközben az immunrendszeredre is jó hatással vannak.

Ami a fehérjék kiválasztását illeti, bár semmivel sem rosszabb egy másik forrásból származó termék (pl. Vegán), én elsősorban a tejsavófehérje -izolátumot javaslom, amit a Hammer Whey Proteinben használunk.

Ennek okai a következők:

  1.     Fölény a fehérje mérési szabványokban

Függetlenül attól, hogy a fehérje minőségét illetően milyen mérési módszert  alkalmaznak - biológiai érték (BV), fehérjehatékonysági arány (PER), fehérje-emészthetőség, aminosav pontszám (PDCAAS) vagy nettó fehérjehasznosítás (NPU) - a tejsavófehérje vezeti a mezőnyt. A fehérjeizolátum a tejsavófehérje előnyös formája. A Hammer Whey Protein 100% tejsavófehérje - izolátum.  [1, 2, 3]

  1.     Mind a kilenc esszenciális aminosav leggazdagabb forrása

Tartalmaz hisztidint, az izoleucint, leucint, lizint, metionint, fenilalanint, treonint, triptofánt és valint, melyek „esszenciális” aminosavak, mivel ezeket a szervezet nem tudja előállítani, így azokat külső forrásból kell beszerezni. A tejsavófehérje-izolátum mind a kilenc esszenciális aminosav közül a legnagyobb térfogatú, beleértve az összes fontos elágazó láncú aminosavat (BCAA).  [3, 4] 

  1.     Rendkívüli immunrendszert erősítő tulajdonságok

A tejsavófehérje kiváló glutaminsavat, ciszteint és glicint tartalmaz - a glutation előállításához szükséges három aminosavat. Sok szakértő szerint a glutation az első számú antioxidáns. Egy másik aminosav, amelyet a Hammer Whey Proteinhez adunk, a glutamin (6 gramm kanálonként) számos előnnyel jár az általános egészség szempontjából, többek között a glutation előállításának egy másik előfutára. [5, 6] Ezen kívül a tejsavó speciális fehérjéket tartalmaz, az úgynevezett immunglobulinokat, amelyek stimulálják az immunrendszert. 

  1.     Védelem a 2 -es típusú cukorbetegség ellen

Általában a magas zsírtartalmú étrend túlzott súlygyarapodást eredményez, és az anyagcsere-szövődményei a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kedveznek. Egy vizsgálatban az egereknek magas zsírtartalmú ételeket adtak 11 hétig. Az egyik csoport nem kapott tejsavófehérjét, míg a másik csoport 100 gramm tejsavófehérjét fogyasztott literenként ivóvízben (megjegyzés: ez körülbelül 12 grammnak felel meg egy 165 kilós ember esetében). Az eredmények azt mutatták, hogy a tejsavófehérjével táplált egerek érezhetően javultak mind a glükóztoleranciát illetően, mind az inzulinérzékenység terén, összehasonlítva a kontroll egerekkel, amelyek nem fogyasztottak tejsavófehérjét.  [7]

  1.     Hangulat javítás

Bár a tejsavófehérje legfőbb előnyei között általában nem tárgyalják ezt a témat (talán azért, mert sok jó más tulajdonsága is van), a tejsavófehérje segít javítani a hangulatot. Kutatások kimutatták, hogy a tejsavófehérje, az alfa-laktalbumin egy része növelte az agy szerotonin aktivitását és ellenállási képességét, valamint javította a hangulatot, és csökkentette a stresszt.  [8]

  1.     Csökkenti fájdalmakat és a gyulladásokat

A 20+ gramm tejsavófehérjét naponta fogyasztók esetében jelentősen csökkent a C-reaktív fehérje (CRP) szintje, amelyet a kutatók „a gyulladás előidézőjeként” emlegetnek.  [9] 

  1.     Testsúlycsökkentő támogatás

Különböző országokban nem cukorbeteg férfiak és nők körében végzett tanulmányok azt az eredményt mutatták, hogy a BCAA -k fokozott bevitele összefüggésben áll a túlsúly alacsonyabb kockázatával. A "Csökkentse a súlygyarapodás kockázatát-elágazó láncú aminosavakkal" című írásunk ezt részletesebben tárgyalja. A cikket a 20. oldalon találod meg az Endurance News #74-ik számában.
 

Összefoglaló:

Tekintettel a tejsavófehérje -izolátum minden előnyére, a „fehérjepor”-t „szuperélelmiszernek” nevezném, ezért érdemes meggyőződnöd arról, hogy minden nap elegendő mennyiséget fogyassz belőle. Az élelmiszerekből és kiegészítőkből származó fehérjebevitelnek 1,4 g/kg és 1,7 g/kg között kell lennie naponta. Ennél alacsonyabb mennyiség megengedhető ha nincs edzésnapod, viszont fogyassz többet nagy volumenű/intenzitású edzések időszakában.

Példa:

 * 180 font súlyú személy = 81,82 kg

 * 81,82 x 1,4 = 114,5 gramm fehérje naponta

 * 81,82 x 1,7 = 139 gramm fehérje naponta

 

További tippünk: Fogyassz el egy adag Hammer Whey Protein -t vízzel keverve közvetlenül lefekvés előtt. További részletekért olvasd el a HGH emelése alvás közben című cikkünket.
 

Referenciák:
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3905294/[2] https://www.hammernutrition.com/knowledge/endurance-library/protein-debate-which-protein-is-best[3] http://wheyproteininstitute.org/sites/default/files/protein-quality-comparison-chart.pdf[4] https://www.dairyglobalnutrition.org/about-us/editorials/whey-protein-provides-an-ideal-dietary-source-of-essential-amino-acids[5] Kent KD, Harper WJ, Bomser JA. Effect of whey protein isolate on intracellular glutathione and oxidant-induced cell death in human prostate epithelial cells. Toxicol In Vitro. 2003 Feb;17(1):27-33.[6] Bounous G, Gervais F, Amer V, Batist G, Gold P. The influence of dietary whey protein on tissue glutathione and the diseases of aging. Clin Invest Med. 1989;12:343-9.[7] Shertzer HG, Woods SE, Krishan M, Genter MB, Pearson KJ. Dietary whey protein lowers the risk for metabolic disease in mice fed a high-fat diet. J Nutr. 2011 Apr 1;141(4):582-7.[8] Markus CR, Olivier B, Panhuysen GE, et al. The bovine protein alpha-lactalbumin increases the plasma ratio of tryptophan to the other large neutral amino acids, and in vulnerable subjects raises brain serotonin activity, reduces cortisol concentration, and improves mood under stress. Am J Clin Nutr. 2000 Jun;71(6): 1536-44.[9] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25671415

Înapoi
Redirecţiona

cometariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a putea fi publicate.

Multumesc pentru abonare!

Această adresă de email este deja înregistrată!

Cumpărați aspectul

Alege dintre variante!

Editați versiunea
Back In Stock Notification
Termeni si Conditii Generale
this is just a warning
Log in