Powered by Smartsupp
Sari la conținut

+36 70 426 8841 | support@hammer-nutrition.hu

Hammer Blog

Hammer Whey Protein: A szuperétel

Steve Born írása

 

Az egész országban mindenki megpróbál fittnekés egészségesnek maradni. Amikor igyekszel a lehető legtöbbet sportolni annak érdekében, hogy fitt maradj és a hangulatod jó legyen, akkor nem sok üzemanyag áll a rendelkezésedre, ami megfelelően támogatja az edzéseid és az immunrendszered. A tejsavófehérje azonban sokféle előnyt kínál, amelyek segítenek erősnek maradni, miközben támogatják az immunrendszert.

 

Ami a fehérje választásom illetiaz első helyen áll a savófehérje-izolátum, amit a Hammer Whey Protein-ben használunk. Ennek a következő okai vannak:

 

1. Felsőbbrendűség a fehérje minőség mérési sztandardokban. Nem számít milyen szempontból mérjük a fehérje minőségét - biológiai érték (BV), fehérje hatékonysági arány (PER), fehérje emészthetőség javított aminosav pontszáma (PDCAAS), vagy nettó fehérje felhasználás (NPU) – a Whey Proteina legmagasabb szinten áll, mivel a tejsavófehérje a legelőnyösebbprotein-izolátum-ot tartalmazza. A Hammer Whey Protein 100% savófehérje-izolátum. [1, 2, 3]

 

2. A kilenc esszenciális aminosav leggazdagabb forrása. A hisztidint, izoleucint, leucint, lizint, metionint, fenilalanint, treonint, triptofánt és valint „esszenciális” aminosavaknak nevezik, mivel a szervezet nem tudja előállítani, és külső forrásból kell beszerezni őket. A tejsavófehérje-izolátum a legmagasabb szinten tartalmazza mind a kilenc esszenciális aminosavat, beleértve az összes fontos elágazó láncú aminosavat (BCAA). [3, 4]

 

3. Rendkívüli immunrendszer-erősítő tulajdonságok. A savófehérje kiváló mennyiségű glutaminsavat, ciszteint és glicint tartalmaz - a három aminosavat, amelyek a glutation előállításához szükségesek. Számos szakértő úgy véli, hogy a glutation a legnagyobb jelentőségű az antioxidánsok közül. Egy másik aminosav, amelyet hozzáadunk a Hammer Whey Proteinhez, a glutamin (6 gramm / kanál), számos előnnyel jár az általános egészség megtartása érdekében. [5, 6] Ezenkívül a tejsavó speciális fehérjéket, úgynevezett immunglobulineket tartalmaz, amelyek stimulálják az immunrendszert.

 

4. Védelem a II. típusú cukorbetegség ellen. Általában a magas zsírtartalmú étrend túlzott súlygyarapodást eredményez, valamint anyagcsere-komplikációkat idézhet elő, amelyek a II. típusú cukorbetegség kialakulásának nagyobb kockázatához vezethetnek. Egy vizsgálatban az egereket 11 hétig magas zsírtartalmú táplálékkal etették. Az egyik csoport nem kapott savófehérjét, míg a másik csoport 100 gramm savófehérjét kapottaz ivóvizükbe adagolva literenként(megjegyzés: ez kb. 12 grammnak felel meg egy 75 kg-osember esetében). Az eredmények azt mutatták, hogy a savófehérjével táplált egerek észrevehető javulást mutattak mind a glükóztoleranciában, mind az inzulinérzékenységben, összehasonlítva a kontroll egerekkel, amelyek nem fogyasztottak savófehérjét. [7]

 

5. Hangulat javulása. Noha a savófehérje fő előnyei között általában nem említik (talán azért, mert sok egyéb előnye van), a savófehérje javítja a hangulatot. A kutatások kimutatták, hogy a savófehérjében az alfa-laktalbumin növeli az agy szerotonin (un. örömhormon) aktivitását és megküzdési képességét, és ez által javítja a hangulatota stressz ideje alatt is. [8]

 

6. Gyulladás és fájdalom csillapító. Napi 20+ gramm savófehérjét fogyasztó vizsgálati alanyokról kimutatták, hogy jelentősen csökkent a C-reaktív protein (CRP) szintjük, amelyet a kutatók a „gyulladás érzékeny markerének” neveznek. [9]

 

7. Támogatja a fogyást. A különféle országokból származó, nem cukorbetegséggel küzdő férfiak és nők körében végzett tanulmányok során a kutatók megállapították, hogy fokozott BCAA-bevitel esetén alacsonyabb a túlsúlyos állapot kialakulásának kockázata. Erről bővebben olvashatszaz Endurance News 74-es számában, a 20. oldalon található "A súlygyarapodás kockázatának csökkentésébensegíthetnek az elágazó láncú aminosavak " című cikkünkben.

 

Összefoglaló

 

Tekintettel az összes előnyre, amelyet a Whey protein izolátum kínál, a „fehérjeporról” a „szuperételre” való elnevezést mindenképpen megérdemeli, így tehát indokolt, hogy gondoskodni kell arról, hogy minden nap elegendő mennyiséget fogyasszunk belőle. Az ételek és kiegészítők fehérjebevitelének napi 1,4 g / kg és 1,7 g / kg közötti tartományban kell lennie. Ahhoz, hogy a súlyodat kilogrammban (kg) kapd meg, a fontban megadott számot oszd el 2,2-vel. Ezután szorozd meg ezt a számot 1,4-1,7-el. Így könnyen megtudhatod,hogy hány gramm fehérjét kell fogyasztanod. Alacsonyabb mennyiséget fogyasszkönnyű edzésnapokon, nagyobb mennyiséget pedig nagyobb volumenű / intenzitású edzések alkalmával.

 

Példa:

• 180 font személy = 81,82 kg.

• 81,82 x 1,4 = 114,5 gramm fehérje naponta

• 81,82 x 1,7 = 139 gramm fehérje naponta

Tanács: Fogyasszel egy adag Hammer Whey Proteint vízben összekeverve közvetlenül lefekvés előtt. További részletek: HGH emelése alvás közben.

 

Referenciák:
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3905294/
[2] https://www.hammernutrition.com/knowledge/endurance-library/protein-debate-which-protein-is-best
[3] http://wheyproteininstitute.org/sites/default/files/protein-quality-comparison-chart.pdf
[4] https://www.dairyglobalnutrition.org/about-us/editorials/whey-protein-provides-an-ideal-dietary-source-of-essential-amino-acids
[5] Kent KD, Harper WJ, Bomser JA. Effect of whey protein isolate on intracellular glutathione and oxidant-induced cell death in human prostate epithelial cells. Toxicol In Vitro. 2003 Feb;17(1):27-33.
[6] Bounous G, Gervais F, Amer V, Batist G, Gold P. The influence of dietary whey protein on tissue glutathione and the diseases of aging. Clin Invest Med. 1989;12:343-9.
[7] Shertzer HG, Woods SE, Krishan M, Genter MB, Pearson KJ. Dietary whey protein lowers the risk for metabolic disease in mice fed a high-fat diet. J Nutr. 2011 Apr 1;141(4):582-7.
[8] Markus CR, Olivier B, Panhuysen GE, et al. The bovine protein alpha-lactalbumin increases the plasma ratio of tryptophan to the other large neutral amino acids, and in vulnerable subjects raises brain serotonin activity, reduces cortisol concentration, and improves mood under stress. Am J Clin Nutr. 2000 Jun;71(6): 1536-44.
[9] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25671415

 

 

Înapoi
Redirecţiona

cometariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a putea fi publicate.

Multumesc pentru abonare!

Această adresă de email este deja înregistrată!

Cumpărați aspectul

Alege dintre variante!

Editați versiunea
Back In Stock Notification
Termeni si Conditii Generale
this is just a warning
Log in