Powered by Smartsupp
Sari la conținut

+36 70 426 8841 | support@hammer-nutrition.hu

Hammer Blog

Búzaliszt helyett rozs és quinoa

Búzaliszt helyett rozs és quinoa

Korábbi cikkünkben elkezdtük körbejárni, hogy milyen lehetőségeink vannak, ha szeretnénk elhagyni étrendünkből a finomított liszteket. Azon gabonafélék felsorolása, amelyek alternatívát jelenthetnek és érdemes inkább azokat választanunk, nem volt teljes. Itt a folytatás azokkal a gabonákkal, amelyek szintén kiválthatják a finomított liszteket és érdemes belőlük többet fogyasztanunk.

Elsőként a zab és a hajdina hasznos tulajdonságait mutattuk be, most pedig következzen a rozs és egy igazi szupersztár, a quinoa, amely számos jótékony tulajdonságának köszönhetően pillanatok alatt meghódította a világ boltjainak egészséges élelmiszereket felsorakoztató polcait.

A rozs

Egy gabonanövény, ami nemcsak Európában van évszázadok óta jelen, de az egész világon termesztik.

Sokáig csak a szegényebb rétegek táplálkozására volt jellemző, hogy rozs felhasználásával készült élelmiszereket is tartalmazott, de köszönhetően az utóbbi évtizedeknek, amikor az emberek jobban elkezdtek figyelni ez egészséges összetevőkre, visszanyerte népszerűségét.

Mára a különböző rozzsal készült kenyerek és péksütemények hasonló népszerűségnek örvendenek, mint a finomított lisztből készült társaik, ami egyáltalán nem véletlen.

TUDTAD? A rozs tartalmaz glutént, ezért a rozslisztből készült különböző pékárukat és nasikat a gluténmentes étrendet követőknek kerülni kell.

 

Fogyasztása magas rosttartalmának köszönhetően jótékony hatással van az anyagcserére és az emésztésre. Tökéletes a székrekedés kezelésére és megelőzésére, valamint koleszterincsökkentő hatású.

Azonban nem csak ezek miatt ajánlott a rozs felhasználásával készült termékeket leemelnünk a polcról: tartalmaz még B1-, B3- és E-vitamint, kalciumot, magnéziumot, vasat, mangánt és niacint

Quinoa

A quinoa egy Dél-Amerikában őshonos növény, amely az utóbbi pár évben került a reflektorfénybe és kezd igazán elterjedni hazánkban is. Számos jótékony tulajdonságának köszönhetően az egészséges táplálkozást követők egyre gyakrabban illesztik be étrendjükbe. Természetesen mi is felhasználtuk: a Hammer Food Bar tartalmaz quinoát.

Egyes helyeken már egyenesen szupergabonaként emlegetik, úgyhogy adódik a kérdés: mire ez a nagy felhajtás? 

A quinoa egy magas fehérje- és rosttartalmú, könnyen emészthető, gluténmentes gabonaféle. Alacsony kalóriatartalmának köszönhetően egyre gyakoribb szereplője a diétás étrendeknek.

Remek C- és E-vitamin forrás, de többféle B-vitamint és tartalmaz. Nem szűkölködik ásványi anyagokban sem, található benne kalcium, magnézium, vas, foszfor, cink. Ha szeretnéd valami újdonsággal feldobni a diétádat, ami kíméletes a gyomorhoz és nem mellesleg gluténérzékenyek is fogyaszthatnak, mindenképp ajánlott kipróbálnod a quinoat. 

Tovább is van

Két bejegyzésben négy alternatív liszthelyettesítő, de itt még nincs vége. A következő részben újabb gabonaféléket veszünk górcső alá, amik tökéletesek, hogy leváltsuk a finomított liszteket és az azokból készült élelmiszereket.

NatureFriend képét a Pixabay -ről töltöttem le.

Înapoi
Redirecţiona

cometariu

Vă rugăm să rețineți că comentariile trebuie aprobate înainte de a putea fi publicate.

Multumesc pentru abonare!

Această adresă de email este deja înregistrată!

Cumpărați aspectul

Alege dintre variante!

Editați versiunea
Back In Stock Notification
Termeni si Conditii Generale
this is just a warning
Log in